Bugün konumuz gereksiz kişilere sponsorluğun bol keseden dağıtılması ve bunun gereksiz yükünün biz tüketicilere sunulması.
Günümüzde özellikle instagramda 2-3 bin takipçiyi geçen, daha sporda birkaç yılı dahi dolmamış , tecrübesiz, yaşı küçük veya kayda değer başarısı olmayan kişilere sırf birazcık takipçisi var diye sponsorluk dağıtılıyor.Bu kişilerde olmayan vücutları ile bu supplementleri pazarlamaya çalışıyor.Bu durum yazımdan da anlayacağınız gibi artık son derece rahatsız edici hal almaya başladı.Profilimden görebileceğiniz halde olmama ve bu spora yıllarımı vermiş olmama rağmen hala bir yarışma derecem olmadığından veya kendimin başkalarına bir şey katamayacağımı ve vücudumun yeterli olmadığını düşündüğümden böyle işleri girmiyorum.Ancak cahil cesaretli, egolu kişiler balıklama bu işe atlayıp bir başarım gösterdiklerini sanıyorlar ama asla bir spor dalında başarılı olamayacaklar.Bu söylediklerim yalnızca hemcinslerim için değil kızlar içinde geçerli.Sırf yüzü güzel diye takip edilen bir kişiye hemen sponsorluklar yağıyor ama öbür tarafta işi hakkıyla yapana firmalar gözlerini kapatıyor.
Sonra da bu firmalar gerçek sporcuları desteklemedikleri halde gelip bu desteklemenin maliyetini biz sporculara yüklüyorlar.Gerçekten yazık.
Şimdi çıkıp “reklam işte” falan diyecekler olacaktır, onlara da sormak isterim ki sizce dondurma markasının araba reklamı yapması mantıklı mı?
Haklısın o yüzden mesela yıllardır takip ettiğim ve sevdiğim gymsozluğü sponsor bulduğundan beri alışverişi onalrın kodu ile yaparım ki bize sundukları bu hizmeti kendi çapımda hediyelendirmek için
adamsın bende öyle düşünüyorum buranın kodu ile alıyorum her şeyi
maliyetini bize nasıl yüklüyorlar anlamadım reis ?
Kişilere bu reklam ve sponsorluk ilişkisinden dolayı ödeme yapılmaktadır.Bu yapılan ödemeler gideri artırdığından dolaylı şirketler bu gideri ürünlerin fiyatına yansıtmaktadır.